sansesind.dk

Hvad er SanseSind?

Jeg holder oplæg eller workshops for både forældre, pædagoger, sundhedsplejersker, psykologer, lærer og andre faggrupper som har brug for en sansemotorisk forståelse og perspektiv på børns kropslige adfærd. Med bevægelsesvidenskaben, neuropædagogik og sanseintegrationsteori som referenceramme, vil et oplæg blive tilrettelagt således, at I får et kropsligt og sansemotorisk perspektiv, som giver forudsætningerne for en bedre læringsparathed, og bedre deltagelse i aktiviteter og børnefællesskaber generelt.

Hvad indeholder et oplæg?

Mine oplæg giver indblik i, hvordan en sansemotorisk tilgang kan have en positiv indflydelse på barnets kognitive, sociale og psykiske trivsel. I vil få en forståelse af, hvordan I kan prioritere læring og udvikling til bottom-up processer, hvor barnet via sin kropslighed får lov til at eksperimentere og erfare.
Der vil i mine oplæg og workshops ligeledes være fokus på, hvordan forståelsen af sansemotorik, bevægelsesvidenskab og neuropædagogik, kan gøre den voksne i stand til, at møde det enkelte barns sansemotoriske behov, og derigennem opnå en bedre selvregulerende adfærd hos barnet.
Oplægget består af en kombination af teori, øvelser, erfaringsdeling, refleksion og konkrete redskaber, som i kan gøre brug af, i jeres daglige praksis med børn.

Indhold designet til jeres problem

For at vi sammen kan gøre det teoretiske så praksisnært som muligt, vil jeg ofte få jer til, at sætte nogle ord på nogle af de problemstillinger I møder ude i praksis. På den måde vil vi, med afsæt i de teoretiske rammer, sammen kunne få et indblik i, hvilke udfordringer jeres børn kan have – set i et kropsligt og sansemotorisk perspektiv. Ud fra jeres praksis, rammer og vilkår, samt det enkelte barns ressourcer, udarbejdes der aktiviteter som kan imødekomme eller understøtte barnets udvikling og behov.

Hvad indeholder et oplæg?

Mine oplæg giver indblik i, hvordan en sansemotorisk tilgang kan have en positiv indflydelse på barnets kognitive, sociale og psykiske trivsel. I vil få en forståelse af, hvordan I kan prioritere læring og udvikling til bottom-up processer, hvor barnet via sin kropslighed får lov til at eksperimentere og erfare.
Der vil i mine oplæg og workshops ligeledes være fokus på, hvordan forståelsen af sansemotorik, bevægelsesvidenskab og neuropædagogik, kan gøre den voksne i stand til, at møde det enkelte barns sansemotoriske behov, og derigennem opnå en bedre selvregulerende adfærd hos barnet.
Oplægget består af en kombination af teori, øvelser, erfaringsdeling, refleksion og konkrete redskaber, som i kan gøre brug af, i jeres daglige praksis med børn.

Indhold designet til jeres problem​

For at vi sammen kan gøre det teoretiske så praksisnært som muligt, vil jeg ofte få jer til, at sætte nogle ord på nogle af de problemstillinger I møder ude i praksis. På den måde vil vi, med afsæt i de teoretiske rammer, sammen kunne få et indblik i, hvilke udfordringer jeres børn kan have – set i et kropsligt og sansemotorisk perspektiv. Ud fra jeres praksis, rammer og vilkår, samt det enkelte barns ressourcer, udarbejdes der aktiviteter som kan imødekomme eller understøtte barnets udvikling og behov.